Engagemang i alla lägen

Fredrik "Fidde" Rosengren på språng för att justera baksvingen.

Idag var första gången jag hade möjlighet att gå och se min son på tenniskolan ute. När vi kom till bana två var Fredrik ”Fidde” Rosengren på banan och ställde ut en korg med bollar på plan. Tage var den enda från sin grupp på plats när tiden var inne och jag fick en känsla av att vi var på fel bana så jag frågade om Tages grupp bytt bana. Svaret var att ”Fidde” var stand-in för Johan idag. Dagens pass gick fint och Tage tyckte det var lika roligt som vanligt. Det kan jag bara tolka som att Johan gör mycket rätt som kan leverera på samma nivå som Söderlings förstaval. Lika imponerande är givetvis Rosengrens förmåga att ställa om från ATP-coaching till nybörjarträning  och dessutom ta sig an båda uppgifterna med samma engangemang och glöd. Proffsigt.

2 tankar om “Engagemang i alla lägen

  1. […] och prydligt uppträdande från de unga skapar ett värdefullt kitt mellan generationerna. Bollfokus. Även jag bevittnade en stund av ”Fiddes” inhopp i Majtennisen och håller […]

    • bollfokus skriver:

      Det finns nog inget som slinker in under din ”radar” Åke 🙂

      Kanske är jag lite sträng, men i avdelningen uppträdande från ”den yngre generationen” fanns dock tydliga brister i konstformen att stå still och lyssna igår.

Lämna en kommentar