Man of the match

Det har kanske aldrig utsetts en matchens lirare i dubbeltennis tidigare och antagligen har väl ingen haft ego att utse sig själv till det – förrän nu. Men sett ur publikperspektiv måste jag varit matchens lirare idag. Carl-Axel Hageskog lär ha sagt att det inte finns några gränser för hur dåligt man kan spela i tennis och nu förstår jag nog vad han kan ha menat. Första setet dominerade jag totalt med min uselhet. Servade bort två gem genom att slå 8 dubbelfel. Helt otroligt märkligt eftersom jag servade bra i söndags. Blev alldeles svettig och snurrig och kunde inte få över mer än en enda servretur heller. Jag spelade så patetiskt och skämmigt dåligt att jag ville sjunka under jorden. Stackars Magnus kunde bara uppmuntrande beskåda eländet och när äggklockan ringde hade vi förlorat första set med 2-5. I andra set vände allt. Jag drog in ett par hyggliga passeringar, servade sönder juniorerna på andra sidan och var hundraprocentig vid nät. Motståndarna tappade konceptet och missade bort sig så vi vann andra set med 5-2. Min partner Magnus höll en säker och stabil nivå matchen igenom så jag kan objektivt konstatera att jag var den avgörande faktorn både på gott och ont. Nu packar jag tennisväskan för att stiga upp och köra ett pass i ottan med coachen och sen en timma med sonen i morgon.

Kommentera

