Mycket fotboll idag

På förmiddagen var jag med min son på poolspel med hans fotbollslag. Det var varmt hela tiden även under de 20 minuter som det regnade. Han är ingen närkampspelare så han var inte så mycket inblandad i spelet. Det verkar finnas två typer av spelare bland östers åttaåringar. Ett gäng som är helt orädda och rusar in i gröten och sparkar vilt efter bollen och den andra halvan av gänget som håller sig lite avvaktande och försöker vänta ut att bollen ska rulla fram till dem. Min grabb tillhör den försyntare delen. Laget förlorade en match, spelade lika en och vann den sista så det var ganska glada miner.

I Öster ingår att vi som är föräldrar ska ställa upp och bemanna kioskerna på Värendsvallen när a-laget spelar. Så efter sonen hade spelat färdigt lämnade min fru av mig på vallen så jag kunde göra mitt pass för den här säsongen. Vi sålde en hel del korv, kaffe och läsk och omsatte 7000 kronor ungefär. Hela passet tog fyra timmar och det var mestadels stillsamt. Undantaget var halvlekspausen då det som väntat var rusch och såldes 50 korvar i ett nafs. Korvsäljandet var inte helt olikt matchen. Mestadels spelades slö gå- eller ståfotboll av båda lagen. Imponerade inte, nästa gång jag tittar på fotboll blir nog EM på TV.

Eftersom jag hade blivit avlämnad så fick jag gå hem. Inga problem i sig, men efter en kilometers promenad blev jag skitnödig. Så jag började jogga lite för att komma hem snabbare. Det är en svår och otrevlig konst att jogga i piratbyxor med fickorna fulla av mobil, plånbok och nycklar när man är skitnödig. Men jag masade mig de dryga fem kilometerna hem på cirka 30 minuter utan att det skedde någon olycka.

Kommentera

