90 minuter standardtennis

Har nyss kört ett cirka en och en halv timma grustennis med Johan. Vi stod och slog grundslag i ungefär en timma. Jag försökte öka på min topspin på forehandsidan idag. Resultatet blev att jag tappade längd hur mycket jag än vevade på, men jag slog väldigt lite i nät så säkerheten ökade. Vet inte varför jag inte fick någon längd, kanske får jag ta ett pass med någon expert för att röna ut det. På backhandsidan var det mellanmjölk. Inget vidare tryck, inget POP i träffen, men inte helt kort eller helt värdelösa bollar heller. Sen körde vi några gem på slutet. Mitt servande var rätt uddlöst, returerna var fega och säkra, men grundspelet och fotarbetet var ok så jag plockade hem de flesta gemen ändå idag. Höll inte så mycket fokus på resultatet, men jag tror jag hade 4-2 när vi la av. Vattenspridarna är inte installerade än så det var torrt, dammigt och lite extra halt banan.

Kommentera

