Ett sommarpass med Bernth

Som alltid så här års åker folk från stan så det blir brist på tenniskamrater, men coach Bernth fanns tillgänglig för ett pass igår. Bernth körde en timma forhehand- och backhandövningar med mig på Skogsuddenbanorna. Det var varmt och förvånansvärt jobbigt, under en övning med många ruscher mot nät fick jag upp pulsen i 177 bpm. Som helhet gick det ganska ok idag och jag börjar kanske få lite glädje av löpningen. Jag hade en svacka i en övning med rak forehand då inget stämde, men Bernth lotsade mig tålmodigt ur den.  Coachen känner mina svagaste sidor och bollade upp en mix med grisbollar mot slutet. Kan väl inte säga att jag pangade in dem, men jag fick tillbaka dem stabilt idag. Dagen till ära tog jag med kameran och spelade in en liten snutt.

PS! Om någon känner sig sugen att spela lite tennis med mig så är det bara att skriva en rad här på bloggen. Gäller alla, gammal som ung. Bollning eller matchspel, vilket som…

Kommentera

