Idag var jag stark

Var ett tag sen jag spelade tennis och med den senaste veckans benhinnekänningar var jag ärligt talat inte så sugen att spela idag. Men lovat är lovat så det blev spel som planerat. Spelade mot en annan glad amatör som jag inte spelat med tidigare. Efter några minuters inbollning kände jag att det riktiga klippet i slagen saknades, men å andra sidan hade jag inga som helst problem med benen och orken. Efter ungefär en halvtimmas bollande kände jag mig helt oberörd och hade hittat ett slagtempo där jag kunde mata nästan helt utan att slå bort en boll. Min motståndare började å andra sidan gå på reservtanken lite. Han fick ligga på och kämpa och lyfta över en och annan höjdpastej för att köpa sig tid. Jag matade tillbaka, satte lite fart på bollarna igen, förivrade mig inte och spelade allmänt ”äckligt disciplinerat”. Ju längre vi spelade desto mer kontrollerade jag händelserna och desto tröttare blev han. Drev honom mestadels från hörn till hörn. Ibland ökade jag tempot och avgjorde bollarna när bollen gått ett par vändor över nät. Men mest glädjande var att jag kände ett stort lugn. Han hittade vinklar och drog till farliga kontringar då och då, men för det mesta hann jag ut i position utan stress och problem även i ytterhörnen. Kände mig bitvis helt oslagbar. Det hade kanske sett lite annorlunda ut om vi spelat gem, men det var ändå väldigt roligt att få kvitto på att löpningen faktiskt börjar ge resultat och att jag kan ha lite glädje av en bättre kondition även i tennisen. Det blev ungefär 70 minuters tennis på gruset idag och jag var lite lagom varm efteråt. Hade ingen pulsmätare på idag, men det kändes inte alls jobbigt någon gång. Både forehand och backhand fungerade idag. Kan inte minnas någon gång jag haft en så här positiv känsla när jag gått av tennisbanan.

Kommentera

