Ingen mer dubbel!

Jag hade egentligen slutat spela dubbel, men jag gjorde ett undantag idag. Ångrar det bittert. Jag har ingen grundläggande talang för tennis och det visar sig med extrem tydlighet om man tar bort den fysiska och konditionsmässiga biten. Vilket är precis vad man gör i dubbel. I dubbel behöver man ingen kondition, bara reflexer och teknik, det vill säga just de bitarna som jag är kass på. Det finns ingenting jag tycker om med dubbel. Man står nära nog helt still och vips kommer en slumpmässig boll vinande runt öronen när man är vid nät. Nu har jag befäst det en gång till. Jag kan inte spela dubbel och jag tycker inte om att spela dubbel. Man ska aldrig säga aldrig, men jag kan verkligen inte se framför mig att jag kommer att spela dubbel igen. Jo, förresten. Jag tycker inte något vidare om att spela inomhustennis heller rent generellt så nu när grusglidandet är över kommer jag nog att trappa ner även singeltennisen. Nu talar det mesta för att jag kommer att döpa om bloggen och lägga allt fokus på löpning framöver.

Kommentera

