Bollning med Makay

Min gamla easylux-nemesis Michal Makay messade mig på Facebook i veckan om att spela lite. Han hade inte spelat på länge och det var en månad sen sist jag spelade tennis också. Så jag tyckte det verkade som en god ide och bokade en av våra personaltider i Växjös nya tennishall. Jag fick lite problem med vänsterfoten på ett löppass i helgen, men räknade med att det skulle släppa när jag bokade. Tyvärr har det det inte släppt under veckan så jag var på väg att ställa in igår, men vi kom överrens om att vi kunde gå ner och bara slå lite. Hallen var full av tennisadel och arkitekter när vi kom dit för att spela, men de gick precis när vi klev in på banan så vi kom undan publiktrycket. Faktum var att vi var ensamma i hallen. Märklig känsla att spela i en helt ny hall för sig själv. Det ekade rejält om varenda boll vi slog. Det gick rätt hyggligt att spela redan från början och min backhand satt riktigt fint första 20 minuterna. Sen domnade vänsterfoten in lite. Fick lugna ner mig i fotarbetet och en del svåra bollar. I synnerhet att backa kändes klumpigt och gjorde lite ont. Jag tappade en del av känslan i slagen när fotarbetet gick ner sig, men vi bollade på timman ut. Sista 10 minuterna servade Michal och jag returnerade. Med tanke på min usla standard som returnerare gick det riktigt bra. Fick ren träff på mer än hälften och klonkade över resten borsett från två helbommar. Sen fick jag avsluta med att serva 4 bollar. Gick riktigt hyggligt det också.  Tempot var inte så urlusigt heller. Fast vi satt och snackade fem minuter i mitten så mätte jag upp en snittpuls på 141 på dagens pass. När vi gick kom det in spelare på andra banor så vi prickade nog in en lämpligt tom timma att bolla på.

Kommentera

