Lyckad comeback på tennisbanan

Har varit fotskadad i drygt en månad nu. Har tyvärr fått tacka nej till flera vänliga förfrågningar om spel, men efter en skadefri vecka i skidspåret kände jag att det kunde vara dags för ett försiktigt test idag. Johan hade bokat en timma i Climate Arena. Vi hade lite strul med att tyda om bokningen verkligen fastnat eller inte när vi loggade in. När lyset gick på halvfart hade vi tur att Bernth fanns på plats för att tända manuellt. Sen börja vi bolla. Efter ett par slag som lät poff och tjoff konstaterade vi att vi hade utgångna bollar. Än en gång fick Bernth stiga in som räddare i nöden med färska bollar. Första minuterna kände jag mig rätt vilse. Det gick helt enkelt för fort och jag drog ut det mesta, men efter tio minuter hittade jag backhanden helt okej och även en och annan forehand hittade in ibland. Foten höll och med en kvart kvar på tiden blev jag nyfiken på både min och Johans servestatus. Så vi körde några gem och det gick helt klart över förväntan. Jag satte nästan allt och hade julafton med marginalerna. Både klockrena slag och ramklonkare ramlade in strax innanför linjerna eller rent av mitt på. Servade lite safe på 85 procent power typ och hade bara ett enda dubbelfel. Sämsta slaget var helt klart stoppbollen idag. Tror inte jag vann en enda. Johan är livsfarlig att bjuda in på nät, men jag var rätt trött och kände mig tvingad till en latmansboll ibland. Hade ingen pulsmätare idag, men jag skulle tro att jag var uppe över 175 bpm ibland. Inte alls överraskande med tanke på att jag gått ner från cirka 30 till bara 4-6 kilometers löpning per vecka efter skadan. Betydligt mer överraskande att foten höll för en dryg timmas spel som även inkluderade lite gemspel (6-2). Jättepositivt. Dock gav det inte ett våldsamt sug efter mer tennis ändå. Längtan är störst efter en dryg mils skadefri löpning runt sjön.

Kommentera

