Summering av tennisåret 2012

Tennisåret 2012 har blev inte som jag hade tänkt mig. Året inleddes förvisso som planerat med ganska mycket tennis både med mina jobbkollegor, Deloittedubbel och några välbehövliga lektioner av coach Bernth. Hittade en bättre stabilitet i grundslagen och konditionen förbättrades med ett och annat pass löpning. Vid semestertid var både tennisformen och konditionen ganska bra. Dock saknades tennispartners att spela med så det blev istället mer och mer löpning. Efter semestern var jag riktigt på gång formmässigt, men i tennisvärlden var det lite turbulent och det var väldigt oklart var när och hur man skulle spela. Tennisen gick ner ännu mer på sparlåga. Den 23 september fattade jag beslutet att starta en ny blogg för att hålla koll på min löpning som blivit huvudfokus. Spelade ett fåtal gånger under hösten mot riktiga tennisspelare och fick mig ett par rejäla utskåpningar. Sen åkte jag på en fotskada och tennis var aldrig aktuellt på ett par månader. Gjorde en lyckad comeback i december då det mesta stämde klart över förväntan, men spelsuget ökade inte nämnvärt.

Bäst 2012?

  1. Calles och Bernths helt enorma förmåga att entusiasmera.
  2. Att rättvisan segrade så att SOK gav Sofia Arvidsson biljett till London.
  3. Att jag fick upp en acceptabel nivå av grundsäkerhet i mina slag.
  4. Att jag kunde spela en bra bit över min förmåga och med en hel del röta sno ett par poäng av en riktig tennisspelare(som förvisso stod och sov).

Sämst 2012?

  • Att det nu måste anses som helt bombsäkert att Robin Söderling är en före detta spelare.
  • Att jag tappat suget efter tennis.

Tankar inför 2013
Jag har inga mål med min tennis för 2013. Det får bli vad det blir. Det jag hoppas mest är att det ska klicka till för sonen så han får grepp om serven och hittar det sista snäppet spelglädje.

Kommentera

