Trivseltennis med ny tenniskamrat

Idrott förenar brukar det sägas. En floskel som inte alltid varit i samklang med mitt tidigare idrottsliv, men mitt tennisspelande har bidragit med en del trevliga bekantskaper. Idag spelade jag en timme en ny tennisbekant. Vi har en gemensam privat bekant och har träffats tidigare. När vi träffades i tennishallen förra veckan kändes det självklart att spela en gång. Vid slog och bollade i trivsamt tempo en timme idag. Kändes som att vi höll en likvärdig nivå Jacob och jag. Vi kommer troligen att spela fler gånger för matchningen kändes bra. Han visade sig vara ett lugnt och jämnbördigt bollplank att dänga bollar med i ett varierat trivseltempo. I dagsläget är mitt sug efter de nervdaller och prestationskrav som följer med matchspel och i synnerhet organsierat seriespel ganska lågt. Fick samma mysiga känsla efter dagens tennistimma som efter en lagom löprunda när jag haft vett att lägga mig på en kontrollerad fart och inte gett max. På tal om löpning så kändes det riktigt lyxigt att gå in och spela i en vacker och uppvärmd hall som omväxling till att dra på sig löparstass och pannlampa för en kamp mot mörker, halka och minusgrader.

Kommentera

