Ett rent slag

Har varit och slagit lite bollar med Jacob i Södra Climate Arena igen. Träffen var inte riktigt med mig idag så jag la mycket mer kraft i slagen än vad jag fick in i bollen. Kändes lite som att slå på en tung sumpig handboll(trots att vi hade helt nya bollar idag), men eftersom vi bollade lite gemytligt och inte spelade något matchspel hetsade jag inte upp mig på min dåliga träff. Annars hade jag kanske bett den där tennisbönen, ”Snälla låt mig få en enda ren träff idag”. Det gjorde jag inte, men rätt var det var när jag kastat ut en halvträff i Jacobs forehandhörn som han kontrade med en rak down the line hände det. Jag stod där i bra balans, med racket i position, blickade ner mot andra hörnet kross över axeln och tänkte att det kunde vara trevligt att slå en backhandkross en decimeter in från krysset. Jacobs forehand var rätt bra fart på, men det var lite som att tiden stod stilla ändå och jag kunde följa bollen med blicken hela vägen och se den landa på min strängbädd mitt i svingen. Bollen kändes helt viktlös, racket fullföljde sin båge, landade på min rygg och jag klev genom slaget in på banan och såg bollen smacka in två decimeter från baslinjen och sidlinjen och sen susa iväg rätt in i väggen bakom. Kunde inte önskat mig mer. Banne mig om jag inte satte en boll med ett rent slag ikväll. Tur att det inte fanns någon riktig spelare ta mig ur illusionen att jag slog en perfekt backhand. Nu kan jag leva på den träffen ett par dar. Inga besvär av benhinnorna ikväll, men lite kramp i vänstervaden sista fem minuterna. Det är något med fästet i underlaget som suger musten ur mina ben tror jag.

Kommentera

