Stabil insats på Voltaren

I dag var vaderna tunga av träningsvärk från gårdagens löpning. Fast nog borde jag väl kunna bolla med en kollega ändå tänkte jag och masserade in lite Voltaren gel. Kom därav sent till hallen och fick jäkta in för att byta om. Gamla trogna dubbelgänget spelade på banan jämte när vi kom in och uttryckte viss förvåning över att se mig på banan. Onödigt. Jag har förvisso trappat ner på tennisspelandet lite under hösten av olika skäl, men det är bara dubbeltennis som jag helt lagt på hyllan. Singel spelar jag fortfarande. Började bolla in med Mirsad. Träffen var överlag lite bättre idag än senaste gångerna, men den där riktiga sången i strängarna lyste med sin frånvaro. Efter en kvart tyckte Mirsad att vi skulle serva in. Ojdå, matchspel hade jag inte tänkt mig. Hur skulle det gå på tunga ben?

Efter några provservar fick jag äran att börja serva. Servade hyggligt och fick med mig första gemet utan problem. Han servade lite för snällt och gav mig läge att gå fram och trycka med forehand i hans backhandhörn. Utan att ha något riktigt klipp i varken slag eller fotarbete kunde jag bekvämt spela mig fram till 5-0. I det sjätte gemet var det hårdare. Han sprang från hörn till hörn och kontrade in ett par fantastiskt fina raka backhands. Fick springa en del själv och upptäckte med glad förvåning att träningsvärken inte längre störde alls. Vände gemet från 40-0 i hans favör till setboll och vinst. Han har spelat mindre än jag på senare tid och kände sig lite trött, men ville fortsätta spela gem. Jag fortsatte med att diktera villkoren i spelet med stabila servar och vann första gemet. Styrde spelet även i hans första servegem. Även om han var lite trött spelade han dock fantastisk försvarstennis från baslinjen i detta gemet. Jag spelade säkert och drev honom från hörn till hörn med bättre tryck i slagen än något gem tidigare. Ju bättre jag slog desto bättre kontrade han och han vann utan tvekan matchens bäst spelade gem. Efter ett par mirakelbra servereturer från honom hamnade jag i trubbel 0-40 i mitt eget gem därefter, men räddade upp det med servar in i kroppen och attackspel. Vi hann spela ett par till riktigt skapliga gem innan ljuset gick av vid ställning 4-2 till mig. Sammantaget känns min form ok nu. Bollträffen är inte riktigt där och konditionen ligger i nivå med snittet för i fjol enligt mina löppass. Inga problem med benhinnorna idag så jag kan nog äntligen räkna mig som skadefri.

Kommentera

