Koncentration är jobbigt

Har just varit och bollat en timme med Magnus i Södra Climate Arena. Han har haft problem med knät så vi bollade bara idag. Första minuterna var inte många rätt från någon av oss. Då bestämde jag mig för att ställa om mentalt och ösa på i slagen. Konditionsmässigt är jag uppe i ungefär 30% av 1998 års form så att socialbolla tennis en timma eller två är inte ansträngande alls. Öste på och drog på så hårt jag kunde, men kände mig ändå pigg och blev väldigt förvånad när jag efter en kvart insåg att jag var genomsvettig. Jag fortsatte med att sätta fart på bollen i princip varje slag. Det är så klart jobbigare och arginalerna minskar betydligt när man fullsvingar på allt och själva koncentrationen tar energi. Hade ingen pulsmätare på mig, men mot slutet av timmen kändes det som att jag nog var uppe i 80% av maxpuls. Det trevliga är att det inte störde mig och jag lyckas hålla koncentrationen på bollrackaren ändå. Tappade motivationen att förbättra min tennis i höstas, men nu vaknade suget lite efter att prova att testa ett par riktiga träningspass så småningom. Men, nä, inte än. Löpningen är roligast fortfarande.

Kommentera

