En timmas segbent bollning

Sprang lite över min kapacitet igår och fick betala för det idag, men ränta. Kände att jag hade knutor i vaderna och känning i höger benhinna redan när jag stod och huttrade vid sidan av grabbens fotbollsträning klockan fem. Men Jacob och jag hade bokat för tid för tennis 20:00 och är det bokat ska det mycket till för att jag ska kasta in handduken. Masserade in benen med Voltaren gel och gav mig av till hallen. När jag kom fram sipprade det ut dunka dunka genom dörren. Disco? Nä, det var coach Martinsson och hans gäng som körde powertennis till musik. En livad och intressant tillställning för tennismotionärer av det äldre snittet. Kul grepp.

När Jacob och jag tog över banan blev det något mindre livat idag skulle man kunna säga. Både han och jag var sega. Vi slog lite bollar och hade ett par pratstunder mellan varven. Knutorna i vaderna släppte efter hand, men känslan i höger benhinna blev absolut inte bättre. Fotarbetet var stelbent och bollträffen matchande slafsig. Nu får jag nog ha träningsuppehåll ett par dagar minst för att komma från benhinneproblemen. En trevlig stund, men träningsmässigt var det inget vidare.

Vi var sista paret ut på banorna idag och lyset gick ner efter oss klockan 21:00. Hej då hallen, som Roy skulle sagt.

Vi var sista paret ut på banorna idag och lyset gick ner efter oss klockan 21:00.
Hej då hallen, som Roy skulle sagt.

Kommentera

