Motgångsframsteg

Idag var det dags för sonens andra match i höstlovsturneringen. Idag stod en ett år äldre motståndare på andra sidan nätet. Han servade tyngre, slog hårdare och var allmänt säkrare än min son på banan. Så grabben min blev driven på defensiven och fick inte utrymme att spela sitt spel. Första set var en ganska snabbt avklarad affär där bollen för det mesta passerade nätet tre gånger per boll ungefär. Några bollar här och där vann min son, men gemvinst var aldrig nära. Humöret var inte på topp, men han föll inte ur ramen och spelade på.

I andra set spelade min grabb upp sig och det bjöds på en del längre bollar med en del tryck i slagen från båda spelarna. Motståndaren var alltjämt en storlek för stor och drog det längsta stråt, men några gem var uppe och pendlade vid lika-fördel-lika-fördel innan de avgjordes. Matchen förlorades i två raka set utan gemvinst och min son klev av banan med en sammanbiten min, men ställde inte till någon scen och lämnade idag hallen med bister värdighet. Mentalt sett var dagens insats ett stort framsteg jämfört med gårdagens, men det finns fortfarande en förbättringspotential.

Kommentera

