Två tennispass och en löprunda

Jag la ner mitt tennisspelande i fjol när jag märkte att jag kunde hålla mig skadefri då. Fast i fredags kom jag överens med Christensson på jobbet om att vi skulle ta och bolla en timme. Så vi bokade en tid i helgen som gick. När jag sa det till min fru råkade Tage höra det och frågade om han fick vara med. Försöker spela så mycket jag kan med honom när han vill, men det skulle inte kännas rättvist mot Magnus. Så jag bokade en egen tid för spel med sonen lite tidigare samma dag.

Så klockan kvart nio stod jag i Södrahallen med sonen. Det var tomma banor så jag loggade in och så gick vi och började bolla lite. Lyset går på sparnivå tills den bokade tiden infaller. En minut i nio kom Magnus Larsson över från banan jämte och frågade om jag glömt att logga in för att banan var bana halvtänd. ”Nej, jag loggade in, men det är ju en minut kvar”, sa jag. Då har det hakat upp sig sa han och stegade iväg och tände manuellt. Fin servicekänsla där måste jag säga. Sen bollade jag med sonen. Första kvarten gick bra, men sen blev han missnöjd med sitt spel och humöret var inte så bra. Det blev 50 jobbiga minuter då jag fick jobba för att inte tappa mitt humör och fortsätta peppa honom och bryta raseriutbrotten.

På grund av andra inplanerade aktiviteter i helgen var jag tvungen att dra på mig löpartightsen när jag kom hem. Men det passade bra att ge sig ut och springa bort frustrationen. Blev 12 kilometer i stillsam fart och en liten rush på slutet.

Vid fem var det dags att ta tennisväskan och åka till hallen igen för spel med Christensson. Vi bollade fritt första 40 minuterna. Det gick förvånansvärt bra. Min forehand var ok och jag kan inte minnas att jag någon gång spelat bättre på backhand. Var nästan felfri på backhandsidan. Efter den första halvtimmen började jag känna mig lite mosig i låren, men det gick bra att spela timmen ut ändå. Vi avslutade med några servar också. Satt inte perfekt, men de var rätt ok. Inga skadeproblem, men ryggen fick sig en genomkörare för jag märker nu dagarna efter att jag fått en grym träningsvärk.

Kommentera

