Omstart med jobbets tennisgrupp

När tennisglädjen dog hos min son tappade jag själv sugen också, så familjens tennisprylar har stått oanvända i garderoben i exakt ett år nu. När jag städat har jag ibland slagits av tanken att sälja hela rasket faktiskt, men så har det inte blivit. Förra vecka gick det ut en inbjudan om att vara med i jobbets tennisgrupp och det kändes lockande att träffa coach Bernth igen så jag skrev upp mig.

Igår var det dags för första passet. Tillsammans med sju andra kollegor gick vi in och körde ett pass med Bernth. Det blev cirkeltennis med grundslag forehand och backhand. Min forehand var av växlande kvalitet. Ibland helt ok och ibland stel och misslyckad. Backhand däremot var nästan lika bra som den någonsin varit i mina bästa stunder kändes det som. Min löpning är inte på topp, men helt ok just nu så jag blev förvånad över att svetten rann i floder och att jag bitvis gick på gränsen konditionsmässigt när jag fick jaga bollar över hela banan. Så det teknikmässigt gick det bättre än väntat och Bernth var sitt vanliga solbruna glada jag. Dock visade sig rostigheterna rejält på slutet när det skulle spelas dubbel. Fick bara in en enda serve och så knät det sig i avgörande lägen och jag satte även ett par avgörande grundslag i nätkanten. Inte helt oväntat dock. Dubbel är en spelform som aldrig passat mig som behöver spela mig in i bollarna. I synnerhet om jag har en dålig servedag.

Kommentera

