Dagens Berrapass

Har haft en lite stelhet i höger vad ett par dagar som varit en del av varför jag inte sprungit nåt den här veckan, men jag chansade och gick till jobbets tennistimma ändå. Berra var sitt vanliga glada jag och jag var ungefär mitt vanlig ojämna jag. Blandade en del rätt ok slag, men inslag av miserabelt fotarbete och påföljande dålig bollträff. På slutet spelade vi ett par gem dubbel och jag fick precis som förra gången serva. Inservningen gick helt ok och jag satte fem av sju. Men sen började jag med fyra hyggliga servar som satt en decimeter på fel sida om linjerna och gav två dubbelfel. Då surnade jag till och drog en hård förstaserve på T och ässade. Styrkt av det drog jag en hård första mitt i andra rutan som inte returnerades tillbaka och Berra gick förbi och kommenterade det som en riktigt härlig serve. Sen drog jag följande fyra servar i nätkanten eller strax utanför. Ojämnt var ordet. Vadstelheten försvann under passet så det var skönt.

Kommentera

