Tuff start som vanligt

2009 sträckte jag ljumsken på en isfläck i januari. Drog upp det igen i maj, drog upp det igen i juli, hade nån hemsk sommarförkylning i augusti. 2010 åkte jag dit på en släng av kräksjuka i februrari, fick en släng förkylning i september, föll och skadade vänsterhanden i november.  Den 27 december åkte jag på en ny influensa som höll mig sängliggande 3 dar, sen allmänt sjuk över nyårshelgen och givitvis inleder jag även 2011 sjuk. Febern är borta nu, men den lilla kondition och form jag hade före jul är helt som bortblåst. Bara att gå och handla på Ica känns som en ansträngning nu . I veckan som kommer börjar både vuxenkursen och easylyx-tennisen. Tänker gå och prova vad jag orkar på vuxenkursen, men jag tänker inte ställa mig på banan och skänka bort en easyluxmatch pga sjukan igen. Det gjorde jag tre matcher i höstas. Urtrist att spela på typ 20% av min redan tidigare låga kapacitet. Känner jag mig risig i morgon så blir det till att skjuta fram matchspel minst en vecka för utan teknik och taktik så måste jag iaf kunna röra på mig.

Lämna en kommentar