Första passet med tennisskolan

Efter att ha försökt lära mig tennis genom att titta på Federer i slow motion på youtube och att spela mot andra amatörer har jag nu tagit steget och börjat på en vuxenkurs. Eftersom jag kan träffa bollen och springa upp en och annan boll blev jag placerad i den mest avancerade gruppen med inriktning mot spel. Var livrädd för att jag skulle få hjärtklappning och kollaps eftersom jag haft influensa senaste två veckorna. Första 10 minuterna med  inbollning var så jobbigt att det kändes som jag spelat 3 set, trodde aldrig jag skulle klara hela passet utan att kollapsa, men det gick faktiskt lättare och lättare ju längre det gick. Vet inte om något av Anders tips fastnade idag, men jag det var skönt att få nöta grundslag utan att tänka på att vinna poängen. Eftersom jag trots allt orkade hela tiden ut så gör jag nog ett försöka att spela årets första easyluxmatch på onsdag.

Lämna en kommentar