Tredje vuxenträningen

Igår var det tredje gången på vuxenkursen för mig. Försökte slå så mycket backhand jag bara kunde, men islossningen låter vänta på sig. Slår fler i nät än över. I synnerhet har jag problem när jag ska slå på höga bollar. Antingen träffar jag bollen i axelhöjd eller så måste jag backa och ta dem på nergång. Positivt igår var volley. Det är en gren som jag på ren instinkt lyckats skapligt med hittils, men nu fick jag för första gången förklarat hur det ska se ut på riktigt. Och med några små justeringar tyckte jag den satt väldigt stabilt på både forhand och backhand. Så nu kan jag spela serve och volley tills jag hittar backhanden 🙂

Efter träningen skulle jag spelat lite med en kollega, men det blev inte av så jag passade på att göra en Björn Borg. Visserligen inte mot en äkta garagedörr, men mot en vägg i hallen. Det var inte så dumt för jag lyckades lära mig betydelsen av att vrida upp nacken mot spelriktningen. Utan rätt position, fel riktning på bollen, skoningslös retur från väggen och död boll.

Lämna en kommentar